Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συμφώνησε να χορηγήσει δάνειο ύψους 180 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελλίου. Το νέο αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υπάρχον. Κατά τη θερινή τουριστική περίοδο στο υπάρχον αεροδρόμιο επικρατεί μεγάλη συμφόρηση και είναι αδύνατη η εξυπηρέτηση μεγαλύτερου αριθμού επιβατών στο απαιτούμενο επίπεδο υπηρεσιών και ασφάλειας.
Η παροχή αυτής της νέας στήριξης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για επενδύσεις στην ελληνική αεροπορία υπεγράφη σήμερα από τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. Andrew McDowell, τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, κατά τη διάρκεια επίσκεψης του κ. McDowell στην Αθήνα.
Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί στο Καστέλι, 30 χλμ. από το Ηράκλειο. Το υπάρχον αεροδρόμιο θα παύσει να λειτουργεί μόλις τεθεί σε λειτουργία το νέο.
Το 28ετές δάνειο της ΕΤΕπ προς το Ελληνικό Δημόσιο θα χρηματοδοτήσει την εθνική συμμετοχή στο έργο κόστους 517 εκατ. ευρώ.
Μεταβολή της δυναμικότητας εξυπηρέτησης επιβατών
Το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα και το σημαντικότερο από τα τρία πολιτικά αεροδρόμια της Κρήτης. Ο αριθμός των επιβατών στο υπάρχον αεροδρόμιο έχει ακολουθήσει αυξητική πορεία από το 2012 και σήμερα υπερβαίνει τα 8,1 εκατομμύρια ετησίως. Ο αριθμός αυτός είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που αναμενόταν όταν κατασκευάστηκε το αεροδρόμιο και από τον αριθμό επιβατών που μπορούν να εξυπηρετηθούν επαρκώς σήμερα.
Το νέο αεροδρόμιο θα έχει αυξημένη λειτουργική δυναμικότητα και θα προσφέρει στους επιβάτες μεγαλύτερη άνεση και βελτιωμένες υπηρεσίες.
Βελτίωση των συνδέσεων με την υπόλοιπη Κρήτη
Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου αναμένεται να διαρκέσει μία πενταετία. Το έργο θα περιλαμβάνει έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 18 χλμ. και οδούς πρόσβασης μήκους 6 χλμ.
Έργο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ
Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο και οι διαδικασίες για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου προετοιμάστηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η ΝΔ υποστήριζε μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2019 ότι… δεν είχε γίνει το παραμικρό.
Η υπογραφή της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελίου είχε πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2018, μεταξύ του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη με στελέχη της επενδυτικής κοινοπραξίας που έχουν συστήσει ο ελληνικός κατασκευαστικός Όμιλος ΤΕΡΝΑ και ο ινδικός κολοσσός GMR Airports Limited.
Αεροδρόμιο Καστελίου: Κυρώθηκε η σύμβαση – Το ‘Δομήνικος Θεοτοκόπουλος’ προτείνεται για όνομα